Nordsjö presenterer ?rets Farge 2015 – Copper Orange

?rets farge 2015 er Copper Orange, en farge som kombinerer roen i rosa med varmen i r?dt og oransje. Copper Orange kombineres perfekt med lyserosa og n?ytrale leiretoner eller med metalliske farger som gull og kopper.

Hvert ?r presenterer Nordsjö fem n?kkeltrender i sin bok Colour Futures. Boken er en global produksjon der verdens fremste eksperter innen maling og design har samlet sine tanker og ideer rundt neste ?rs trender og farger. P?virkning fra mote, teknikk, arkitektur, popul?rkultur og nye sosiale og ?konomiske retninger har munnet ut i fem trender og fargepaletter.
? Colour Futures er et omfattende arbeid av kreative eksperter fra ulike deler av verden. I samarbeid med v?re designere blir disse tankene og ideene overf?rt til n?kkeltrender og fargepaletter. Vi g?r n? mot en varmere palett som erstatter den svale bl? og gr?nne som har v?rt r?dende de siste ?rene, sier Per Nimér, designsjef ved Nordsjö.
?rets farge 2015
Copper Orange er en varm og harmonisk farge. Den er lysere og mer uformell enn r?dt, rikere og mer romantisk enn oransje og har varmen og roen til rosa. Copper Orange er lett ? matche og kombinere med andre farger og materialer. I kombinasjon med lys rosa, n?ytrale sandtoner, et glimt av klar gult, klar hvit, tre og kobber skinner den p? sitt klareste.
? ?rets farge 2015 speiler og kompletterer de store trendene vi ser for neste ?r. Copper Orange er storslagen i all sin enkelhet.Ved ? matche Copper Orange med andre nyanser av oransje eller med metalliske malinger som gull, f?r man en trendy look. Den gj?r seg ogs? godt med naturlige toner og passer med s? vel lyse som m?rke treslag, sier Per Nimér.
Everyday+, finn magien i hverdagen
Colour Futures bygger p? fem n?kkeltrender innen farge- og innredningsdesign. Til sammen danner de et hovedtema som i ?r er ?Everyday+?. N?kkeltrendene 2015 handler om ? finne det vidunderlige i det normale; magien i hverdagen
? Vi lever i en tid som krever mer omtanke for medmenneskene v?re, men ogs? for milj?et. B?rekraft er i dag mer et krav enn en preferanse, og vi etterstreber ekthet og engasjement. Alt dette speiler seg i Colour Futures n?kkeltrender, sier Per Nimér.
N?kkeltrender 2015
Big nature ? small me
Vi lever i en tilv?relse der tiden er begrenset og holdningene harde. Som en kontrast til dette g?r vi offline og m?ter en ny og enkel minimalisme. Innredningen best?r bare av det vi virkelig trenger, og alt som distraherer ?yet, skalles av. Be gjerne naturen inn med en fargepalett som plukker opp farger fra karrig ?rken eller viltvoksende skog. Dype jordtoner, oker, sienna og brent leire. Avskallet og naturlig.
Unseen spaces
Flere og flere flytter til de store byene, noe som ofte er ensbetydende med at vi bor p? sm? og trange flater. Ved ? bruke innredning og farge p? en kreativ m?te kan vi l?fte fram v?re bortglemte plasser. Kombiner m?rkt og lyst for ? skape illusjonen av et dypt og vidt milj?. Bruk gjerne en sofistikert og myk fargeskala med forskjellige nyanser av bl?tt, gr?tt og kaki.
Layer + layer
Jo mer du ser deg omkring, jo mer merker du hvilken flerdimensjonal verden vi lever i. Aldri f?r har vi blandet stiluttrykk og kombinert trender fra det forgangne med det som er nytt, som vi gj?r i dag. Bruk heller et knippe av flere lyse pastelltoner, enn bare én farge alene. Gi hjemmet ditt et ekstra spennende uttrykk ved hjelp av ulike m?nstre og fantasifulle fargeskiftninger som overlapper hverandre.
Him+Her
Vi etterstreber alltid likhet i livene v?re. Samtidig r?der det en sterkt voksende trend som g?r ut p? ? fremheve det som er unikt og s?rpreget i b?de den feminine og den maskuline stilen. Sett et selvsikkert preg p? hjemmet ditt, ved ? kombinere tradisjonelt feminine farger som pudderrosa, kremhvit og plomme, med maskuline toner av skifergr?, bl?gr?nt og kaki. Kompletter gjerne med m?bler og detaljer av m?rkt tre for ? oppn? den perfekte kombinasjonen av nyanser.
Friendly Barter
Friendly Barter handler om ? dele og gjenbruke. Ved hjelp av farger og nye kombinasjoner av gamle ting, kan du skape et helt unikt hjem. Mal gjerne opp store blokker med harmoniserende r?de fargefamilier p? veggen for ? skape spennende og uventede effekter. Bryt av med skarpe farger eller g? i m?te med helt dype toner.
Colour Futures 2015 kan lastes ned i PDF-format p? www.colourfutures.com
For mer informasjon og flere bilder fra boken Colour Futures:
Mette Dahl, Marketing manager Nordsjö
?T +47 66 81 94 00 ?M +47 909 777 20?E
E-post: [email protected]
Om Nordsjö
Nordsjö-varemerket har r?ttene sine i Nordström & Sjögren AB, som etablerte virksomheten allerede i 1903. I dag er Nordsjö et av de ledende og mest innovative varemerkene i Norden. Vi er sv?rt opptatt av ? utvikle og produsere produkter som er b?rekraftige for milj?et, og v?r ambisjon er ? ligge skrittet foran gjeldende lover og krav. Ved v?rt anlegg i Sege utenfor Malmö, som er Nordens st?rste, utvikles og produseres maling, lakk, sparkel og trebeskyttelse for b?de forbrukeren og den profesjonelle maleren. Nordsjö inng?r i AkzoNobel-konsernet, som er verdens st?rste malingsprodusent.
Om AkzoNobel
AkzoNobeler er en av verdens st?rste malingsbedrifter og en ledende produsent av spesialkjemikalier. Vi utstyrer bedrifter og forbrukere over hele verden med innovative produkter og brenner for ? utvikle b?rekraftige l?sninger for kundene v?re. Blant v?re velkjente varemerker finnes Nordsjö, Hammerite, International og Sikkens. Vi er gjentatte ganger ranket som en av de ledende bedriftene innen b?rekraftig utvikling. Vi har hovedkontor i Amsterdam i Nederland og driver virksomhet i over 80 land, der v?re 50 000 engasjerte medarbeidere leverer produkter og teknologi for ? m?te de ?kte kravene fra en verden i rask endring

Authors

Related posts

Top