Fritid

SkiStar AB: Ute er in – En presentasjon av vinterens fjellnyheter for 2014/2015-sesongen

25-09-2014 16:59 SkiStar AB

En aktiv livsstil med utend?rsopplevelser, som fjellferie med skikj?ring, ligger fortsatt oss nordboere varmt om hjertet. Forskningen* fremhever de positive verdiene knyttet til en skiferie, for eksempel glede, nytelse, frihet og fellesskap. Skiferier gir ogs? energi. Det at tid er en mangelvare for mange, stiller enda h?yere krav til det produktet som leveres. Med dette i bakhodet g?r SkiStar vinteren i m?te med mange nyheter, og presenterer omfattende investeringer i skiomr?dene, en stor satsning p? e-handel med helintegrerte skistarshop.com samt det nye forretningsomr?det SkiStar Business. Dessuten er det bestemt at ?re skal arrangere VM i alpint i 2019, noe som inneb?rer en rekke investeringer som gjestene kommer til ? legge merke til allerede i vinter.
For SkiStar har det alltid ?v?rt in ? v?re ute?. Skikj?ring fungerer b?de som trening og avkobling samtidig som det er g?y og noe man kan gj?re sammen ? med familie og venner, p? tvers av alder og med kolleger. En av ?rets nyheter er det nye forretningsomr?det SkiStar Business,hvor SkiStar satser for fullt innen gruppe- og konferansemarkedet. Med en bred kompetanse og innovative l?sninger er m?let ? tilby Skandinavias beste og mest verdiskapende konferanser. Trender viser ogs? at ?nsket om fysisk aktivitet i forbindelse med konferanser bare ?ker. Med SkiStar Business f?r gjesten et skreddersydd opphold uansett reisem?l og ?nske om aktiviteter.
– Flere og flere bedrifter forst?r hvor viktig personalets helse og velv?re er for ? oppn? m?l og resultater. Skikj?ring og det kreative fjellmilj?et vi tilbyr p? reisem?lene v?re, har en fantastisk avstressende effekt p? oss mennesker, sier Mathias Lindström, markeds- og salgssjef i SkiStar AB.
For ? gj?re konferansen enda bedre presenterer SkiStar Business produktet Verdiskaping i bevegelse,som gj?r reisen til og fra destinasjonen effektiv og fullt integrert i m?tet. Ved ? jobbe mens man reiser frigj?res tid for utvikling og avkobling n?r man kommer frem, noe som er verdifullt for bedriften.
SkiStar setter ogs? alle kluter til online og satser stort p? e-handel innen fjellsport. I oktober 2014 g?r nye skistarshop.com live med de hotteste varemerkene i bransjen og fullt integrert i bookingen p? skistar.com. Det kommer ogs? et gunstig lojalitetskonsept med et bonussystem tilknyttet MySkiStar. Hvert kj?p p? nettet genererer bonuspoeng som senere kan brukes for ? booke neste skiferie p? skistar.com, eller for ? kj?pe en ny jakke p? skistarshop.com.
I tillegg til ? ha god ekspertkunnskap innen fjellsport har vi allerede en eksisterende relevant kundedatabase. Dette, sammen med h?ye bes?kstall p? skistar.com, gir oss gode muligheter til raskt ? bli en viktig akt?r p? markedet.
– Vi tar ?one stop shopping? til neste niv?: N?r gjesten booker ferine sin, kan vedkommende ogs? legge til relevante produkter som trengs under oppholdet p? fjellet, sier Mats ?rjes, daglig leder I SkiStar AB.
Som et ledd i en multikanalstrategi ?pner SkiStar dessuten en Flag Ship Store p? Sälfjällstorget i Sälen. Den er et supplement til eksisterende butikker ved SkiStars reisem?l i Sverige og Norge. Storsatsningen omfatter ogs? en relansering av de fleste sportsbutikkene under navnet Skistarshop Concept Store. Disse butikkene har et st?rre klesutvalg enn andre sportsbutikker. Hit kan man til og med velge ? f? tilsendt bestillingen sin fra skistarshop.com, og p? denne m?ten f? profesjonell hjelp til for eksempel justering av bindinger. Man kan ogs? f? varene levert direkte til der man skal bo p? fjellet, eller ogs? rett hjem, s? klart.
Den store nyheten i den popul?re gratistjenesten MySkiStar er selvf?lgelig bonussystemet og muligheten til ? f? prisavslag p? alt man handler hos SkiStar p? nettet.
– MySkiStar er et popul?rt supplement til skikj?ringen og bygger p? de viktigste grunnsteinene innen spillifisering (gamification). Vi vil n? bel?nne de trofaste gjestene v?re enda mer og legger derfor til bonussystemet med prisavslag p? alt som kj?pes p? nettet. Det eneste som kreves, er kostnadsfri innmelding I MySkiStar, sier Mathias Lindström, markeds- og salgssjef i SkiStar AB.
MySkiStar har i dag over 200 000 registrerte brukere og er for mange uunnv?rlig I skibakken. Ved ? ha MySkiStar direkte p? mobilen eller p? nettet f?r man tilgang til mange fordeler og morsomme funksjoner:
– bonuspoeng p? alle kj?p p? nettet
– gunstige tilbud og rabatter
– personlig kj?restatistikk
– familieutfordringer og pins
– posisjonering og mulighet til ? se hvor familie og venner befinner seg
– treningstips og statistikk over kaloriforbruk
– gratis WiFi
SkiStars skiomr?der i Sälen, ?re, Vemdalen, Hemsedal og Trysil har generelt en sv?rt h?y kvalitet. Arbeidet med ? forbedre og utvikle skikj?ringen med gjestenes beste for ?ye, p?g?r hele tiden. Ogs? denne vinteren presenterer vi en rekke nyheter i skiomr?dene p? de ulike reisem?lene.
Vemdalens suksessatsning p? ekspressheiser fortsetter. I vinter blir det en ny 6-stolsheis p? den vestre siden av Skalspasset. I omr?det Väst blir det ved siden av heisen Väst Express ogs? fem nedfarter varav tre nye: én svart, tre r?de og en gr?nn. Det gamle skitrekket kortes ned og vil g? parallelt med Väst Express-heisen. I forbindelse med heisbyggingen skal det ogs? legges opp et nytt sn?system,som kan sn?legge et omr?de helt innen 150 timer n?r systemet kj?res for fullt. I alt omfatter investeringen 63 millioner svenske kroner ? 45 millioner for ekspressheisen og 18 millioner for nedfarter og sn?system.
– Väst Express kommer til ? ?ke Vemdalens tiltrekningskraft ytterligere. Den nye heisen med tilh?rende nedfarter inneb?rer en total forvandling av det vestre skiomr?det p? Vemdalsskalet, og nesten en fordobling av skikj?ringsarealet i omr?det, sier Torgny Svensson, sjef for SkiStar Vemdalen.
I Hemsedal vil den fire kilometer lange nye nedfarten Sentrumsl?ypa v?re klar til sesongstart. Sentrumsl?ypa starter ved Fjellheisen og tar skikj?reren hele veien fra Hemsedal Skisenter ned til Hemsedal sentrum. Ved siden av fin skikj?ring kommer den nye nedfarten ogs? til ? gi gjesten rask og enkel tilgang til butikkene, restaurantene og barene i Hemsedal sentrum.
I Trysil lanseres fase én av et nytt skogskj?ringsomr?de i H?gegga. Skogen tynnes ut for ? gi plass til lett tilgjengelig skogskj?ring. Midt I skogskj?ringsomr?det anlegges det ogs? en helt ny preparert nedfart.
5. juni ble det bestemt at ?re i 2019 skal v?re vert for sitt tredje alpin-VM. P? grunn av dette er arbeidet med ? utvikle arenaen og resten av skianlegget i gang, og flere investeringer er under planlegging og skal gjennomf?res allerede til kommende vintersesong.
Duved blir offisiell treningsarena f?r og under VM. Der skal ogs? kvalifiseringskonkurransene i slal?m og storslal?m arrangeres. Skogstripen mellom SkiStarbacken og Linbanegatan tas bort, noe som vil gi en helt ny, bred nedfart, godt tilpasset modern alpinkj?ring, hele veien ned i Hamrebacken. Den ?kte bredden gir ogs? gjestene mer plass ? kj?re p? n?r trening og konkurranser p?g?r i omr?det. SkiStar ?re investerer dessuten i et helt nytt sn?leggingssystem med over 70 nye sn?kanoner i omr?det rundt Duveds Linbana.
For ? sikre at trening og kvalikkonkurranser kan gjennomf?res ogs? i de timene da dagslyset ikke er tilstrekkelig, settes det inn ny kveldsbelysning fra Linbanans dalstasjon hele veien opp til fjellstasjonen. Lysstyrken blir p? minimum 140 lux, noe som tilsvarer kveldsbelysningen i Gästrappet.
I det sentrale ?re forlenges skitunnelen som g?r lengst ned under nedfartene Störtloppet og Gästrappet, med dr?yt 30 meter. Dette er for ? sikre at kvinnenes utfor kan kj?res uten at skigjester m? omdirigeres. Den forlengede tunnelen medf?rer ogs? at Gästrappet blir bredere der den er som smallest i dag.
– Vi er veldig glade for at ?re f?r arrangere et tredje alpin-VM i 2019. Med v?re tidligere erfaringer og v?rt brennende engasjement for sporten skal vi kunne levere et arrangement utenom det vanlige. M?let er ? g? fra ?Good? til ?Great?. Investeringene som gj?res i skianlegget som f?lge av VM- tildelingen, medf?rer store forbedringer og kommer til ? ?ke skiopplevelsen for b?de treningsgrupper og vanlige gjester, sier Niclas Sjögren Berg, destinasjonssjef SkiStar ?re/Vemdalen.
Hammarbybacken er SkiStars bybakke og tilbyr urban skiing for alle aldersgrupper og niv?er med fantastisk utsikt over Stockholm. Her f?r Stockholms innbyggere enkelt tid til skikj?ring i hverdagen og kan p? den m?ten nyte godt av skikj?ringens mange helseeffekter b?de f?r og etter skiferien. Det er ogs? mange som pr?ver ? st? p? ski for f?rste gang.
SkiStar jobber aktivt for at enda flere skal oppdage hvor g?y det er ? st? p? ski. Med det i tankene lanserte de i fjor gratis friluftsdager i Hammarbybacken for ungdommer fra f?rste til niende klasse i kommunene Nacka og Stockholm. Dette ble en suksess, med cirka 2000 bes?k fra elever, hvorav mange aldri hadde st?tt p? ski eller sn?brett f?r. De kostnadsfrie friluftsdagene fortsetter ogs? denne sesongen.
– Hele fjor?rssesongen ble tidlig fullbooket, og vi har allerede mottatt mange foresp?rsler om kommende vinter. De gratis friluftsdagene er en fin mate for oss ? n? ut til lokale ungdommer og spre skiglede p?. Ekstra morsomt er det at s? mange med dette f?r sjansen til ? pr?ve seg p? skikj?ring for aller f?rste gang, sier Jonas Bauer, destinasjonssjef SkiStar Sälen/Hammarbybacken.
? dra p? skiferie er noe hele familien setter pris p?, og hele 90 prosent* av barnefamiliene synes at skiferien gir gode felles minner. ? skape positive minner er noe som blir stadig viktigere i en stressende hverdag, siden dette er noe alle kan glede seg over sammen lenge etter at skiferien er slutt.
For SkiStar er det spesielt viktig ? tilfredsstille de yngste gjestene, ettersom glade barn b?de gir forn?yde foreldre og nye skikj?rere. Fjor?rets nyhet, barnekonseptet med sn?mannen Valle i spissen, ble tatt imot med ?pne armer av b?de barn og foreldre. N? utvikler SkiStar fjor?rets store suksess og presenterer en rekke Valle-nyheter som kommer til ? gi gode felles minner for sm? skikj?rere og foreldrene deres.
– Vi er stolte og glade over den varme mottakelsen Valle har f?tt. Det ligger enormt mye arbeid bak barnekonseptet v?rt, som har et pedagogisk grunnlag der musikk og bevegelse er vesentlige ingredienser for l?ring og glede. Alt vi gj?r, bygger p? Valles verdier, som er barnas rett til en aktiv og sunn livsstil samt kj?rligheten til sn? og skikj?ring, sier Linda Morell, nordisk reklame- og PR-sjef i SkiStar AB.
Den hyggelige barnefavoritten slipper i vinter nye l?ter og er p? plass for ? engasjere barna i musikken i Valles Verden. Musikken dominerer ogs? Valles app, som allerede forrige vinter hadde over 20 000 nedlastinger. Og selvsagt har Valle ogs? en egen spilleliste p? Spotify.
I ?re, Vemdalen og Hemsedal gj?r Valle ny karriere som DJ, og inviterer alle inn til sitt helt eget musikkstudio, bygd i den unike stilen Vallmue. Der kan barna utfordre sin egen kreativitet, lage musikk og tromme p? Valles musikkgreier. Flere ganger i uken er Valle og vennene hans p? plass for ? fortelle magiske og spennende Valle-historier og synge og danse til sine egne l?ter. Selvf?lgelig avsluttes alt med et klemmeselskap.
I Trysil og Sälen arbeider Valle videre med sitt uhyre popul?re teater, der han sammen med profesjonelle skuespillere gjennomf?rte over 500 teaterforestillinger sist vinter.
For ? ha krefter til ? gjennomf?re all skileken og alle Valle-ableg?yene er det viktig ? fylle p? med riktig type energi. God, sunn og veltilberedt mat er en del av fjellferien og g?r h?nd i h?nd med den aktive og helsebringende livsstilen som skikj?ring inneb?rer. For at det skal bli s? godt og enkelt som mulig ? spise, ?pner Valle n? sin f?rste egne restaurant p? Experium i Sälen. P? Valles Verdenshus serveres god og sunn mat for b?de sm? og store skikj?rere. I unik Vallmue-stil med blinkende lamper og spaker blir restaurantbes?ket et eventyr. Selvf?lgelig kommer Valle selv p? bes?k flere dager i uken.
N?r skidagen er over, er det tid for restitusjon og avslappende hvile. For ? fortsette ? spre sn?glede og inspirere til skikj?ring lanserer SkiStar Valles eventyrbok, en innbundet bok med en nyskrevet moderne Valle-historie. Boken, som handler om ? t?rre ? mislykkes, er perfekt for koselige eventyrstunder i skihytta eller hjemme etter skole og barnehage. Den er skrevet p? rim fordi forskning viser at leserytme er viktig for barnas leseutvikling, og den biten vil Valle selvf?lgelig hjelpe til med. Boken utgis b?de p? norsk og svensk og kan kj?pes p? SkiStarshop, i Concept Stores og i den Nye nettbutikken skistarshop.com.
Enda flere nyheter …
I tillegg til dette er enda flere destinasjonsspesifikke nyheter om og arrangementer p? SkiStars reisem?l omtalt i egne dokumenter.
Velkommen til en ny vinter med SkiStar i Sälen, ?re, Vemdalen, Trysil, Hemsedal og Hammarbybacken!
Nyhetsdokumenter:
SkiStar Sälen ? nyheter 2014/2015
SkiStar ?re ? nyheter 2014/2015
SkiStar Vemdalen ? nyheter 2014/2015
SkiStar Trysil ? nyheter 2014/2015
SkiStar Hemsedal ? nyheter 2014/2015
For mer informasjon, kontakt:

Linda Morell, nordisk reklame- og PR-sjef i SkiStar AB
Telefon: + 46 76 118 60 02
E-post: [email protected]
Linda Wasell, pressekontakt & informasjonsansvarlig i SkiStar AB
Telefon: +46 70 674 74 74
E-post: [email protected]
Helena Engelbrecht, pressekontakt i SkiStar AB
Telefon: +46 70 395 62 71
E-post: [email protected]

*Holdningsunders?kelse blant et representativt utvalg skiinteresserte svensker og nordmenn gjennomf?rt av HUI Research vinteren 2013.
Kort om SkiStar:
SkiStar AB (publ), hvis B-aksjer er noterte p? Nasdaq OMX Mid Cap Stockholm, eier og driver skianlegg p? alpindestinasjonene Sälen, ?re og Vemdalen i Sverige samt Hemsedal og Trysil i Norge, samt Hammarbybacken i Stockholm. Markedsandelen er i Sverige 49 %, i Norge 28 % og totalt i Skandinavia 39 %. Kjernevirksomheten er alpin skikj?ring med gjestens skiopplevelse i sentrum. ?vrige virksomheter er losjiformidling, skiskole og skiutleie.

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy