Ford viser helt ny Transit-serie som fullf?rer fornyelsen av nyttekj?ret?yprogrammet for Europa.

For mer informasjon, bilder og videoer fra nyttekj?ret?yutstillingen i Hannover se;
http://iaa2014.fordpresskits.com/
———
P? nyttekj?ret?yutstillingen i Hannover i dag viser Ford en ny og utvidet Transit-serie som gir europeiske nyttekj?ret?ykunder over 450 modellvarianter ? velge mellom.

Transit-programmet som er tilgjengelig fra Transit Sentre og Ford-forhandlere over hele Europa omfatter n? chassis med dobbelt f?rerhus og ekstra lang ?Super Jumbo?, varebiler med dobbelt f?rerhus, Kombi og Kombi varebiler.
Disse nye Transit-variantene markerer avslutningen p? en 24-m?neders-periode med fornyelse og utvidelse av Fords europeiske Transit-serie og presenterer dermed Europas nyeste nyttekj?ret?yprogram.
Fords stand p? Hannover-utstillingen viser hele programmet fra 2-tonns flaggskipet i Transit-serien sammen med 1-tonns Transit Custom, den mindre Transit Connect varebil med nyttelast opp til 1000 kg og den lille Transit Courier varebilen for mindre virksomheter og varelevering i byomr?der.
Fornyelsesprogrammet har gjort det mulig for Ford ? bli Europas hurtigst voksende nyttekj?ret?ymerke, med et salg p? over 137.000 nyttekj?ret?yer fra januar til august 2014, en vekst p? 12,7% i forhold til samme periode i 2013. I samme periode ble salget av Transit Custom mer enn fordoblet mens salget av Transit Connect ?kte med 59 % og Fords andel av nyttekj?ret?ymarkedet vokste til 10,8, som er den h?yeste andelen siden 1997*. For Norge viser salgsstatistikken fra OFV at salgsveksten av nyttekj?ret?y har s? langt i ?r v?rt p? formidable 48,8% sammenlignet med samme periode i fjor og at Ford n? har en markedsandel p? 13,5% p? nyttekj?ret?y. Fordeler vi dette ned p? modellniv? har Ford Connect hatt en ?kning p? 101,8%, Transit Custom p? 27,5% og Ford Ranger p? 66,8% s? langt i ?r sammenlignet med samme periode i 2013. 2-tonns Transit og Transit Courier er lansert i 2014, og viser en solid ordreinngang sier en entusiastisk salgssjef for nyttekj?ret?y hos Ford Motor Norge, Johnny L?vli.
Ford har ogs? lanserte serviceprogrammet Transit 24 i sitt nettverk av 750 Transit Sentre i Europa. Transit 24 etablerer nye serviandarder som gj?r det mulig for nyttekj?ret?yeiere ? redusere tiden p? verksted og dermed minimalisere driftskostnadene. Egen Transit Sentre er under etablering og Transit 24 implementeres ogs? i Norge.
– Ford har i dag det mest avanserte nyttekj?ret?yprogrammet i Europa, som gir et bredt utvalg innen de lette og mellomtunge nyttekj?ret?yklassene, sier Barb Samardzich, operativ leder for Ford Europa. – Vi har skapt en helt ny Transit-familie med enest?ende egenskaper og lave driftskostnader – og v?r salgsvekst viser at vi gir kundene v?re n?yaktig det de ?nsker.
Den f?rste fasen av Transit-lanseringen fant sted v?ren 2014 med standard varebiler, chassis med f?rerhus og minibussvarianter. Programmet tilbyr kundene forbedret drivstoff?konomi ? inklusive utvidet tilbud av Transit ECOnetic-modeller, betydelig reduserte vedlikeholds- og reparasjonskostnader, eksepsjonell slitestyrke, ?kt lastekapasitet og smarte l?sninger i varerommet. Fords Kocaeli-fabrikk i Tyrkia bygger n? et utvidet spekter av modellvarianter, med nye karosseril?sninger og chassislengder, og vil om kort tid ogs? starte bygging av et klasseledende program av firehjulsdrevne nyttekj?ret?yer.
Utvidet serie av chassis med f?rerhus
Serien av Transit chassis med f?rerhus inkluderer n? et et dobbelt f?rerhus med plass til opptil 7 personer, og en forlenget L5 ?Super Jumbo?, som er den lengste Transit-modellen som noensinne er bygget.
Med enkelt f?rerhus tilbyr L5-modellene en lastelengde p? over 5.2 m og et varerom p? 11.5 m2 med fabrikkmontert karosseri. Med en total lengde p? 7797 mm har dette kj?ret?yet likevel en snudiameter p? bare 15,6 meter.
Transit chassis med f?rerhus-programmet tilbyr i dag 5 lengder med enkelt f?rerhus (L1-L5) og fire med dobbelt f?rerhus (L2-L5) med totalvekter fra 3,1 til 4,7 tonn. I tillegg til det fabrikkmonterte lasteplanet gir dette en idéell plattform for skap, tippvogner og andre skreddersydde l?sninger som spenner fra kj?levogner og mobile verksteder til redningsbiler og campingbiler. For trekking av tilhengere gir 350 HD og 470-modellene en imponerende kapasitet med tilhengervekt p? opptil 3,5 tonn og dermed en vogntogvekt p? 7 tonn.
Fleksible varebiler med dobbelt f?rerhus og Kombi-modeller
Med utgangspunkt i regul?re Transit-modeller bygges det varebiler med dobbelt f?rerhus som gir plass til inntil 7 personer og rommelig og trygt sikret varerom. I alt tilbys det tre karosserivarianter, fra L2 med mellomh?yt tak til L4 H3 ?Jumbo? med forlenget akselavstand, h?yt tak og dermed et lasterom p? 10,6 m3.
Ytterligere alternativ for transport av personer og gods finnes i den nye serien av Transit Kombi og Kombi varebiler, som kan utstyres med inntil tre seterader og fleksibel plass for ni personer. Disse er tilgjengelig som N1 eller M1 med fem karosserist?rrelser, som g?r fra L2 H2 opp til L4 H3 ?Jumbo?.
Klasseledende firehjulsdrevne nyttekj?ret?yer
Ford vil ogs? tilby et avansert firehjulsdriftsystem p? nye Transit, med klasseledende veigrep og dynamiske egenskaper. Sammenlignet med tidligere generasjoner av firehjulsdrevne Transit-modeller gir det nye systemet:
betydelig bedre veigrep under kj?ring p? glatt underlag
full integrering med elektronisk stabilitetskontroll og antispinnsystem
Nye 4×4 l?semodus for maksimum veigrep under ekstreme kj?reforhold
Det nyeste 4×4-systemet er fullt ut elektronisk styrt og bruker en h?yytelses elektrisk pumpe og 4×4- clutch for ? fordele tilgjengelig dreiemoment til alle fire hjul ? i motsetning til konkurrentenes l?sninger. Dette kan variere fordelingen mellom for- og bakhjul fra 0:100 til 100:0 avhengig av signaler fra kj?ret?y og sj?f?r.
To forskjellige kj?remodus er tilgjengelig, med standard AWD Auto 4×4 som passer for de fleste kj?reforhold, der 4×4-systemet automatisk fordeler dreiemomentet til forhjulene i henhold til kj?reforhold og motorbelastning.
L?st 4×4-modus bidrar til ?kt veigrep under mer ekstreme kj?reforhold, som i dyp sand og sn?. Dette aktiverer 4×4-systemet fra stillest?ende, l?ser 4×4-drivlinjen for ? gi umiddelbart veigrep til forhjulene med lik fordeling av dreiemomentet til begge sider. For ? sikre optimalt veigrep overv?ker systemet kj?ret?yet og kj?re-input, og kan styre opptil 100% dreiemoment til forhjulene.
Den kompakte utformingen gir ogs? Transit med 4×4 tilfredsstillende bakkeklaring.
4×4 drivlinje vil v?re tilgjengelig p? et bredt spekter av Transit varebiler og chassis med f?rerhus-modeller.
– Med et utvalg p? over 450 versjoner, multiplisert med tilgjengelig utstyr, vil nye Transit kunne l?se det som finnes av transportoppgaver i de klassene de forskjellige Transit-variantene dekker, avslutter Johnny L?vli, hos den norske Ford-import?ren. – Kombineres dette brede utvalget med klasseledende lave driftskostnader vil fremgangen for nye Transit i Europa fortsette.
# # #
* Ford-data for de 20 viktigste europeiske markedene: Belgia, Danmark, Finland, Frankrike, Hellas, Holland, Irland, Italia, Norge, Polen, Portugal, Romania, Spania, Storbritannia, Sverige, Sveits, Tsjekkia, Tyskland, Ungarn og ?sterrike.

Om Ford Motor Company
Ford Motor Company er en global bilindustrileder basert i Dearborn, Michigan, USA, som produserer eller distribuerer biler p? over seks kontinenter. Med ca. 166.000 ansatte og 70 fabrikker p? verdensbasis inkluderer konsernet bilmerkene Ford og Lincoln. Konsernet leverer finansielle tjenester gjennom Ford Motor Credit Company. For mer informasjon vedr?rende Fords produkter, vennligst bes?k www.ford.no
Ford Europa er ansvarlig for ? produsere, selge og vedlikeholde Ford-merkede kj?ret?yer i 51 individuelle markeder og har ca. 66.000 ansatte. I tillegg til Ford Motor Credit Company inkluderer Ford Europas virksomheter Ford Customer Service Division og 22 produksjonsenheter, inklusive samarbeidsprosjekter. Den f?rste Ford-bilen ble sendt til Europa i 1903 ? samme ?r som Ford Motor Company ble etablert. Produksjon i Europa startet i 1911.

Authors

Related posts

Top