Joshua Bell records Bach. Bell is soloist and music director of The Academy of St Martin in the Fields. Bach Available From Sony Classical on September 29, 2014

Nye Continental ContiVikingContact 6 er et helt nytt piggfritt vinterdekk som lanseres i h?st. Dekket kjennetegnes ved h?y sikkerhet, lav rullemotstand, lavt lydniv?, jevn slitasje og lang levetid.
Det f?rste piggfrie vinterdekket for nordiske forhold med navnet ContiVikingContact kom i 1996, og n? har man alts? kommet fram til en ny versjon, ContiVikingContact 6. Nye ContiVikingContact 6 er utviklet for optimal sikkerhet under alle nordiske vinterforhold, i sving og ved akselerasjon, men spesielt for bremseegenskaper p? sn? og is.
– ContiVikingContact 6 er et balansert vinterdekk som er laget for ? passe alle vinterforhold som man kan m?te p? i Norge, v?re seg dyp sn?, blank holke, v?t eller t?rr asfalt, sier teknisk sjef hos Continental Dekk Norge Frank Larsen.
Asymmetrisk m?nster
Asymmetrisk m?nster i ContiVikingContact 6 gir optimal tilpassing til moderne bilelektronikk samtidig som barmarksegenskapene bedres. Nye materialer og ny konstruksjon gir lavere rullemotstand, bedre v?tgrep og lengre levetid.
– Det asymmetriske m?nsteret p? ContiVikingContact 6 er designet for ? gi best mulige egenskaper p? is, sn? og barmark. Utsiden har skulderknaster for gode barmarksegenskaper, senter er optimalisert for ? gi gode isegenskaper og innsiden er utviklet for ? gi de beste sn?egenskapene, sier Larsen.
Ny gummiblanding
For ? gj?re sn?grepet enda bedre, har den innerste delen i ContiVikingContact 6 riller med “?pnere” i lamellene og “kjettinger” i de langsg?ende rillene som holder p? sn?en. Takket v?re disse nyvinningene har ContiVikingContact 6 betydelig bedre sn?egenskaper.
Den nye, myke gummiblandingen s?rger for godt isgrep og et optimalt antall sinuslameller gir jevn fordeling av belastningen. Ved nedbremsing p? isunderlag oppst?r en tynn vannhinne mellom veibanen og dekket. Denne blir effektiv fjernet av de mange lamellene og resultatet er en sterk forbedring av isgrep.
Ved kurvekj?ring gir de doble knastene topp grep. Under belastning samarbeider disse p? en perfekt m?te, noe som f?rer til meget gode barmarksegenskaper.
Det nye dekket er ogs? designet for ? gi lavest mulig st?yniv? med gummiblandinger som holder seg myke selv ved lave temperaturer og som fortsetter ? gi n?dvendig sikkerhet. Stammekonstruksjonen i dekket er ogs? slik at den gir jevnest mulig overgang mellom stive og myke omr?der, for p? den m?ten ? minske rullemotstanden.
– ContiVikingContact 6 har ogs? en skarp skulder, men med en rundere banebue enn tidligere. Dette sikrer sidegrep p? vinterf?re og bedrer barmarksegenskapene.
Bedre egenskaper p? alle underlag
I forhold til tidligere er det n? flere lamellkanter og et nytt lamelldesign som drenerer vannhinnen under dekket ved kj?ring p? is. Dette har f?rt til en stor bedring av sikkerhet og veigrep p? isunderlag. Dekket har ogs? noen nordiske designdetaljer i sideveggene med b?de sn?krystaller og isfjell.
Sammenliknet med ContiVikingContact 5 har det nye dekket bedre egenskaper p? alle underlag. Spesielt p? is er festet ?kt med 8%, mens det gir 14% lavere rullemotstand og er 6% bedre p? bremsing b?de p? t?rt og v?tt underlag.
ContiVikingContact 6 lanseres n? i 48 dimensjoner for personbil og 29 SUV/4X4 dimensjoner.

Med en omsetning p? ? 33.3 milliarder i 2013, er Continental blant de ledende leverand?rer til bilbransjen over hele verden. Som leverand?r av bremsesystemer, systemer og komponenter for drivverk og chassis, instrumentering, infotainment l?sninger, kj?ret?y elektronikk, og dekk, bidrar Continental til ?kt kj?resikkerhet og globalt klimavern. Continental har i dag mer enn 186 000 medarbeidere i 49 land.

Authors
Tags

Related posts

Top