Leve charterferien ? 55 ?r med sydenreiser

F? av dagens bilprodukter kan forventes ? gjennomf?re en krevende arbeidsdag uten en eneste lyd etter 10 ?rs ekstremt krevende arbeid, dag ut og dag inn.
Ford sikrer imidlertid for at nye 2-tonns Transit varebil vil fortsette ? gj?re jobben takket v?re en test hvor man i l?pet av seks m?neder simulerer den t?ffeste behandlingen en kunde kan komme til ? utsette sin varebil for i l?pet av et ti-?r.
Utholdenhetstester inkluderer kj?ring som tilsvarer 11 millioner kilometer p? veien ? eller 275 runder rundt jorda ved ekvator ? p? testbaner og under ekstreme forhold i alle deler av verden, hvor temperaturene varierer fra 40 varmegrader til 40 kuldegrader.
– Jeg tror ikke mange kunder vil forst? hva dette kj?ret?yet har v?rt gjennom, sier David Gregory, sjefsingeni?r for Transit hos Ford Europa. – Vi p?f?rer den den verst tenkelige behandlingen en varebil vil kunne komme til ? f?, og vi er f?rst forn?yd n?r kj?ret?yet kommer ut av testene ?med flagget til topps? ? slik Transit har gjort.
Som den f?rste Transit-modellen som skal selges b?de i Europa og Nord-Amerika ble den nye 2-tonns Transit utsatt for t?ffe utholdenhetstester p? Fords testbaner b?de i Europa og USA.
P? Lommel, Fords testbane i Europa, ble nye Transit utsatt for over 30 ekstremt krevende kj?ret?ytester. Dette inkluderer ogs? kj?ring med fullt lastet tilhenger over lange strekninger med omfattende man?vreringer.
En annen ekstrem utfordring er kj?ring med toppfart uavbrutt i to m?neder p? blant annet humpete grusveier og gjennom salt- og gj?rmebad. Ogs? korrosjonsbeskyttelsen ble testet, med prototyper i h?yfuktighetskammere i 12 uker.
Ingeni?rene har kj?rt nye Transit mer enn 5.000 ganger over en ekstrem testl?ype best?ende av hull og dumper, og foretatt en styrketest ved ? kj?re den i 60 km/t inn i en 14 cm fortauskant .
Ford har ogs? testet Transit prototyper i utvalgte omr?der i Europa, Nord-Amerika, Afrika og Asia. Kj?ret?y har v?rt gjennom 40 graders varme i Arizona, Dubai og S?r-Afrika, bitende 40 kuldegrader i Finland og Canada og utfordrende reiser gjennom Europa, Midt-?sten, Russland, Tyrkia og USA.
F?r lanseringen ble den nye modellen ogs? utsatt for over 500 000 km t?ff kj?ring av Transit-kunder med h?ye ?rlige kj?relengder. I testlaboratoriene har Ford utsatt den nye 2.2-liters Duratorq dieselmotoren for 46 d?gns kontinuerlig bykj?ring med tung last i en spesialbygget testrigg som en del av titusener av timers motortesting. Testrigger for komponenter ble brukt til ? simulere realistisk “mishandling”, der 10 ?rs bruk ble simulert p? bare 30 dager.
Ford har identifisert og levert over 100 vesentlige forbedringer p? Transit som et direkte resultat av de forskjellige testregimene
– Testing av varebilene opp mot maksimal ytegrense – gj?r at vi i dag kan levere et sterkere og mer robust produkt. Dette vil merkes p? driftssikkerheten og ytelsene i det daglige arbeidet en varebil skal utf?re, uansett hvor krevende oppgaver den utsettes for, sier Gregory.
Nye 2-tonns Ford Transit er flaggskipet i den totalt fornyede og utvidede Transit-serien, og er n? i salg i Europa i tillegg til Transit Custom, Transit Connect og den nylig lanserte Transit Courier ? som er Norges minste og billigste varebil.
# # #

Om Ford Motor Company
Ford Motor Company er en global bilindustrileder basert i Dearborn, Michigan, USA, som produserer eller distribuerer biler p? over seks kontinenter. Med ca. 166.000 ansatte og 70 fabrikker p? verdensbasis inkluderer konsernet bilmerkene Ford og Lincoln. Konsernet leverer finansielle tjenester gjennom Ford Motor Credit Company. For mer informasjon vedr?rende Fords produkter, vennligst bes?k www.ford.no
Ford Europa er ansvarlig for ? produsere, selge og vedlikeholde Ford-merkede kj?ret?yer i 51 individuelle markeder og har ca. 66.000 ansatte. I tillegg til Ford Motor Credit Company inkluderer Ford Europas virksomheter Ford Customer Service Division og 22 produksjonsenheter, inklusive samarbeidsprosjekter. Den f?rste Ford-bilen ble sendt til Europa i 1903 ? samme ?r som Ford Motor Company ble etablert. Produksjon i Europa startet i 1911.

Authors

Related posts

Top