Samfunnets anerkjennelse for v?r gode praksis

Det har blitt mye mer vanlig n? enn f?r ? koble seg opp p? internett p? reisen. Hele 75 prosent av de spurte i Tickets unders?kelse* svarte at de pleier ? v?re oppkoblet p? internett p? utenlandsreisen. For bare noen ?r siden var tallet 66 prosent.
P? reisen har det blitt normalt at hotellet tilbyr Wifi-tilgang for deres kunder. Det har i de siste ?rene ogs? blitt vanligere med Wifi p? sightseeingbusser, kaféer, restauranter og p? shoppingsentre. Den ?kte tilgjengeligheten har bidratt til at flere mobilsurfer p? reisen i st?rre grad i dag enn f?r.
– Smartphones har blitt en naturlig del av hverdagen. Det handler ikke bare om ? kunne ringe og sende meldinger, men like mye om ? kunne sjekke inn p? flyet, se tidstabeller, veibeskrivelser, samt ? finne n?rmeste bra restaurant og utested. P? reisen er det sv?rt verdifullt ? v?re tilgjengelig og ? kunne finne de beste tilbudene der du er, sier Ellen Wolff Andresen, markedssjef i Ticket.
Flest menn sjekker jobbmail p? reisen
De som surfer mest p? reisen er aldersgruppen 30-49 ?r, mens 65-79-?ringene surfer minst. Langt flere menn enn kvinner sjekker jobbmailen ? 26 prosent av menn svarer at de sjekker jobbmailen. Kun 13 prosent av kvinnene svarte ja.
– Samtidig som det har blitt vanligere ? v?re tilgjengelig online p? reisen g?r enkelte hoteller ut med Wifi-frie omr?der. V?re reiseselgere har lagt merke til en ?kende trend de siste ?rene at man ?nsker total avslapning p? ferien. Det ? kunne koble helt av i ferien uten ? m?tte sjekke jobbmail og sosiale medier er for mange en befriende situasjon, forteller Wolff Andresen.
I Tickets unders?kelse kom det i tillegg frem at 42 prosent av aldersgruppen 18-29 ?r ?nsker ? v?re oppkoblet til internett for ? gj?re statusoppdateringer p? sosiale medier.
Pleier du ? v?re koblet til Internett n?r du reiser privat, og i s? fall hvorfor?
Ja, jeg oppdaterer meg p? nyheter hjemmefra, 52 %
Ja, jeg vil kunne lese og svare p? mine private mail, 40 %
Ja, jeg vil f?lge vennene mine hjemme via sosiale medier, 28 %
Ja, jeg vil kunne oppdatere Facebook, Instagram etc, 23 %
Ja, jeg vi kunne lese og svare p? jobbmail, 20 %
Ja, annet, 2 %
Nei, ikke i det hele tatt, 23 %
* Unders?kelsen ble gjort av Respons Analyse p? vegne av Ticket i perioden 27. august ? 4. september 2013 med et riksrepresentativt utvalg i aldersgruppen 18 ? 79 ?r. Totalt 1 088 respondenter.
Kilde: Ticket Feriereiser/Blogg
For mer informasjon, kontakt:
Ellen Wolff Andresen, Markeds- og Administrasjonssjef i Ticket Feriereiser
E-post: [email protected] Telefon: +47 22 05 15 10

Ticket Feriereiser AS er en av Norges st?rste reisebyr?kjeder, med tilstedev?relse i de fleste st?rste byene i landet, samt p? www.ticket.no. Hos Ticket finnes alle typer reiser samlet p? ett og samme sted. Her kan man bestille flybilletter, hotell, leiebil, charterreiser, restplasser, cruise, rundreiser og weekendturer.

Authors

Related posts

Top