Hobby

Samfunnets anerkjennelse for v?r gode praksis

Det har blitt mye mer vanlig n? enn f?r ? koble seg opp p? internett p? reisen. Hele 75 prosent av de spurte i Tickets unders?kelse* svarte at de pleier ? v?re oppkoblet p? internett p? utenlandsreisen. For bare noen ?r siden var tallet 66 prosent.
P? reisen har det blitt normalt at hotellet tilbyr Wifi-tilgang for deres kunder. Det har i de siste ?rene ogs? blitt vanligere med Wifi p? sightseeingbusser, kaféer, restauranter og p? shoppingsentre. Den ?kte tilgjengeligheten har bidratt til at flere mobilsurfer p? reisen i st?rre grad i dag enn f?r.
– Smartphones har blitt en naturlig del av hverdagen. Det handler ikke bare om ? kunne ringe og sende meldinger, men like mye om ? kunne sjekke inn p? flyet, se tidstabeller, veibeskrivelser, samt ? finne n?rmeste bra restaurant og utested. P? reisen er det sv?rt verdifullt ? v?re tilgjengelig og ? kunne finne de beste tilbudene der du er, sier Ellen Wolff Andresen, markedssjef i Ticket.
Flest menn sjekker jobbmail p? reisen
De som surfer mest p? reisen er aldersgruppen 30-49 ?r, mens 65-79-?ringene surfer minst. Langt flere menn enn kvinner sjekker jobbmailen ? 26 prosent av menn svarer at de sjekker jobbmailen. Kun 13 prosent av kvinnene svarte ja.
– Samtidig som det har blitt vanligere ? v?re tilgjengelig online p? reisen g?r enkelte hoteller ut med Wifi-frie omr?der. V?re reiseselgere har lagt merke til en ?kende trend de siste ?rene at man ?nsker total avslapning p? ferien. Det ? kunne koble helt av i ferien uten ? m?tte sjekke jobbmail og sosiale medier er for mange en befriende situasjon, forteller Wolff Andresen.
I Tickets unders?kelse kom det i tillegg frem at 42 prosent av aldersgruppen 18-29 ?r ?nsker ? v?re oppkoblet til internett for ? gj?re statusoppdateringer p? sosiale medier.
Pleier du ? v?re koblet til Internett n?r du reiser privat, og i s? fall hvorfor?
Ja, jeg oppdaterer meg p? nyheter hjemmefra, 52 %
Ja, jeg vil kunne lese og svare p? mine private mail, 40 %
Ja, jeg vil f?lge vennene mine hjemme via sosiale medier, 28 %
Ja, jeg vil kunne oppdatere Facebook, Instagram etc, 23 %
Ja, jeg vi kunne lese og svare p? jobbmail, 20 %
Ja, annet, 2 %
Nei, ikke i det hele tatt, 23 %
* Unders?kelsen ble gjort av Respons Analyse p? vegne av Ticket i perioden 27. august ? 4. september 2013 med et riksrepresentativt utvalg i aldersgruppen 18 ? 79 ?r. Totalt 1 088 respondenter.
Kilde: Ticket Feriereiser/Blogg
For mer informasjon, kontakt:
Ellen Wolff Andresen, Markeds- og Administrasjonssjef i Ticket Feriereiser
E-post: [email protected] Telefon: +47 22 05 15 10

Ticket Feriereiser AS er en av Norges st?rste reisebyr?kjeder, med tilstedev?relse i de fleste st?rste byene i landet, samt p? www.ticket.no. Hos Ticket finnes alle typer reiser samlet p? ett og samme sted. Her kan man bestille flybilletter, hotell, leiebil, charterreiser, restplasser, cruise, rundreiser og weekendturer.

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy