Kunst

KAPPAHL BYR P? VELSYDDE FESTPLAGG OG JUL MED H?Y KOSEFAKTOR

06-09-2013 07:10 KappAhl KappAhl fortsetter arbeidet med ? ?ke andelen b?rekraftig mote i sitt vareutvalg. I h?st kommer suksesskolleksjonen ?It?s all about being Friendly? tilbake i butikkene, produsert med omtanke for et b?rekraftig milj?. Denne gangen i form av en loungekolleksjon med et mykt tidl?st uttrykk for mor og barn.

KappAhl fortsetter arbeidet med ? ?ke andelen b?rekraftig mote i sitt vareutvalg. I h?st kommer suksesskolleksjonen ?It?s all about being Friendly? tilbake i butikkene, produsert med omtanke for et b?rekraftig milj?. Denne gangen i form av en loungekolleksjon med et mykt tidl?st uttrykk for mor og barn.
? V?rt m?l er at det skal v?re enkelt ? handle mote som er produsert med tanke p? milj?et og ? ta vare p? sine favoritter s? de holder lenge, sier Carina Ladow, Sortiments- og designdirekt?r hos KappAhl.
Med kolleksjon nummer to av suksessen ?It?s all about being Friendly? f?lger KappAhl opp sin satsing p? b?rekraftig mote. Motekjedens designere har utviklet kolleksjonen for et b?rekraftig milj? og skapt en myk loungekolleksjon i en dempet n?ytral fargeskala. Plaggene er produsert i ?kologisk bomull og lycocell med et tidl?st uttrykk i oppgraderte kvaliteter som varer lenge n?r man tar godt vare p? dem.
? Det er koseplagg til mor og barn, med en oppdatert silhuett og en look som ogs? egner seg for bruk utenfor hjemmet, forteller Carina Ladow. Barneplaggene er tidl?se unisexmodeller, enkle ? bytte og arve mellom s?sken og venner.
En av KappAhls prioriterte m?lsetninger innen b?rekraft er ? ?ke kundens bevisste valg av b?rekraftig mote. I virksomhets?ret 2012/13 er 20% av den totale omsetningen hos KappAhl plagg med sertifiserte milj?merkinger.
? Vi vil at v?re kunder skal f? flere b?rekraftige kl?r i sin garderobe, sier Carina Ladow. Andelen b?rekraftig mote i KappAhls butikker vil fortsette ? ?ke for hvert ?r.
Hos KappAhl finnes det alltid plagg merket med ?Future, Friendly, Fashion? blant annet i basesortimentet til dame, Kaxs (barn) og Newbie (barn). I h?st utvides sortimentet til ogs? ? omfatte ?kologisk bomull i basesortimentet til herre. Ogs? KappAhl-plaggene som ikke er milj?sertifisert oppfyller strenge krav til bruk av kjemikalier som tilsvarer minimum ?koTex-merkingen.
For mer informasjon kontakt:
Carina Ladow, Sortiments- og Designdirekt?r KappAhl, tlf. +46 704 471 57 02, [email protected]
For mer informasjon og bilder kontakt:
Annelie Lindwall Brunsvik, Motepresseansvarlig KappAhl Norge, tlf. 930 28 095, [email protected]

IT?S ALL ABOUT BEING FRIENDLY, AKTUELT HOS KAPPAHL FRA UKE 46
Materialene i kolleksjonen er blant annet:
? ?kologisk bomull som er dyrket uten bruk av skadelige kjemikalier, plantevernmidler eller kunstgj?dsel. Bomull som f?r kalle seg ?kologisk godkjennes av eksterne sertifiseringsorganer.
? Lyocell er en ny type fiber som produseres av samme r?vare som viskose (trecellulose), men med mer sk?nsomme og milj?vennlige kjemikalier og produksjonsprosesser.
? Trykk. Minimalt med farge i trykkene er kolleksjonens grafiske signatur. Dette gir redusert bruk av kjemikalier og redusert p?virkning p? milj?et.
? Pleie. Ved ? f?lge vasker?dene p? plaggene og ta godt vare p? dem f?r plaggene lengre levetid og kan ogs? byttes eller arves mellom s?sken og venner.
Bildene fra kolleksjonen kan lastes ned fra KappAhls bildebank fra 6/9-13: http://www.kappahl.com/corp/Press/bildbank/
Om KappAhl
.
KappAhl ble grunnlagt i 1953 og er en ledende motekjede med 400 butikker og 4500 medarbeidere i Sverige, Norge, Finland, Polen og Tsjekkia. KappAhl selger prisgunstig mote for mange mennesker ? kvinner, menn og barn. Egne designere formgir alle plagg. Som f?rste motekjede i verden ble KappAhl milj?sertifisert i 1999. I virksomhets?ret 2011/2012 omsatte KappAhl for 4,6 milliarder svenske kroner. KappAhl er b?rsnotert p? Nasdaq OMX i Stockholm. Mer informasjon p? www.kappahl.com.

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy