Nikita Hair klipper VM-Sveisen 2014 for Regnskogen!

Fysisk inaktivitet er i ferd med ? bli et stort samfunnsproblem. Ved ? gj?re treningen til en del av hverdagen, er det lettere ? holde p? de gode rutinene og ? f? opp aktivitetsniv?et.

?kende fysisk inaktivitet
Fysisk inaktivitet er en risikofaktor for utviklingen av en rekke folkesykdommer. I l?pet av relativt kort tid har samfunnet gjennomg?tt relativt store endringer i befolkningens daglige aktivitetsniv?, og n? begynner vi ? se resultatene av dette. Verdens helseorganisasjon (WHO) beskriver den ?kende forekomsten av overvekt og fedme som en global epidemi, med store konsekvenser for helse og velferd.
Vekten blant norske menn har ?kt med over 9 kg fra begynnelsen av 60-?rene og frem til i dag. Kvinners vekt har vist samme ?kning som mennenes siden 1980. Mye av den gjennomsnittlige vekt?kningen tilskrives fysisk inaktivitet. Gjennom en bevisst ?kning av aktivitetsniv?et, vil man kunne bremse denne utviklingen. Det er aldri for sent ? begynne ? trene. Det handler om ? tilpasse aktiviteten til ditt niv?. Trening og aktivitet vil alltid ha en positiv effekt p? helsen, uansett hvilken alder du er i n?r du begynner ? trene.
Livsstilen p?virker kroppen
Anna Virenhem S?ndergaard er personlig trener og lifecoach. Hun er opptatt av trening, og hvordan det p?virker kroppen v?r. – Mange i dag har en hektisk hverdag, der vi l?per fra avtale til avtale uten ? sette av tid til trening, sier Anna.
– Resultatet av dette er flere livsstilssykdommer og en ?kt andel av befolkningen sliter med nakke- og ryggsmerter, fortsetter hun. Det er viktig ? bryte denne onde sirkelen f?r den p?virker livssituasjonen din negativt. Ved ? gj?re treningen til en del av hverdagen vil du fort se positive endringer. Gevinstene av ? gj?re disse endringene er mange. Mer overskudd, mindre hodepine, bedre s?vn, helse og hum?r er noen av dem.
Tips for ? gj?re treningen til en del av hverdagen
Her er Annas 5 beste tips for ? gj?re treningen til en del av hverdagen:
? Velg en aktivitet du liker: N?r du velger en aktivitet du liker, er det lettere ? komme i gang og sette av tid til ? prioritere treningen. Det er ikke s? viktig hvilken aktivitet det er, s? lenge det er noe du liker ? gj?re. Pr?v gjerne flere aktiviteter for ? finne din favoritt.
? Start forsiktig og sett deg selv sm? m?l p? veien: Du kan for eksempel begynne med ? g? en distanse f?r du l?per den, eller l?pe en kort distanse og gradvis ?ke lengden og hastigheten.
? Sett av tid til treningen: Ha gjerne faste treningsdager, og rutiner. Pakk treningsbagen kvelden f?r, s? blir det lettere ? komme seg av g?rde p? trening. D?rstokkmila blir kortere med gode rutiner.
? Hverdagsmosjon gir ogs? resultater: Av og til er det sm? justeringer som skal til for ? oppn? en mer aktiv livsstil. Ha fokus p? de sm? tingene som kan gj?re en forskjell i hverdagen. Dette kan v?re ? g? eller sykle til jobb, ? ta trappen istedenfor heisen eller en rask g?tur i lunsjen.
? Allier deg med en venn: Om du har noen ? trene med, er det lettere ? komme seg opp av sofaen og ut av d?ra. Dette setter st?rre krav til ? forplikte deg til treningen, og da f?r du i tillegg et sosialt utbytte.

Kilde: www.regjeringen.no

Om VitaePro
Vi i VitaePro er opptatt av trening og sunt kosthold, og vet hvordan et sunt kosthold ?ker fysiske prestasjoner. VitaePro? er et av Nordens mest brukte kosttilskudd og er basert p? ingredienser som er rene, trygge og grundig testet. VitaePro inneholder: Astaxanthin, Lutein og Zeaxanthin, C, D og E-vitamin samt Omega 3 med h?y andel av fettsyren DHA. VitaePro selges gjennom VitaeLab.
F?lg oss p? Facebook, Magnt og YouTube

Authors
Tags ,

Related posts

Top