Mange g?r glipp av databrille

Goodyear FUELMAX S og FUELMAX D slo toppkonkurrentene i uavhengig rullemotstandstest utf?rt av TÜV SÜD.[1]
Stockholm, 26.08.2014 ? Goodyears nylig lanserte FUELMAX-serie med lastebildekk med lav rullemotstand har f?tt topplasseringer i tester som sammenligner rullemotstanden i dekk fra ledende konkurrenter. I disse testene har det anerkjente biltestfirmaet TÜV SÜD Automotive GmbH sammenlignet rullemotstanden for styre- og drivdekk fra FUELMAX-serien med tilsvarende dekk fra tre hovedkonkurrenter. P? grunnlag av resultatene for rullemotstand beregnet Goodyear at Goodyear FUELMAX-dekkene i kombinasjon med Goodyears drivstoffeffektive tilhengerdekk Marathon LHT II kan spare en typisk fl?teoperat?r omtrent 10 000 NOK[2] i drivstoffkostnader per ?r per kj?ret?y sammenlignet med den beste av konkurrentene som ble testet, og helt opptil 16 300 NOK sammenlignet med gjennomsnittet av de tre. Det betyr at Goodyear FUELMAX-dekkene er ledende p? drivstoffbesparinger.
FUELMAX er Goodyears drivstoffeffektive serie med fokus p? redusert rullemotstand, men uten at det har g?tt p? bekostning av kj?relengde, bremsing p? v?tt underlag eller andre viktige egenskaper. Det gode potensialet for drivstoffbesparinger med FUELMAX-serien, n? underbygd med resultatene fra TÜV SÜDs rullemotstandstest, gjenspeiles ogs? i de veldig gode klassifiseringene dekkene f?r for drivstoffeffektivitet: Seks av sju av de Goodyear FUELMAX-dekkene som for ?yeblikket er tilgjengelige i den drivstoffeffektive serien, har f?tt klassifiseringene A eller B.
?Disse testene underbygger virkelig den utmerkede drivstoff?konomien v?re nye FUELMAX-dekk kan gi fl?teoperat?rene for ? hjelpe dem ? redusere kostnadene. FUELMAX-dekkene er de mest drivstoffeffektive i Goodyears sortiment, og disse resultatene understreker v?r tro p? at de er de mest drivstoffeffektive dekkene p? markede i dag?, sier Boris Stevanovic, markedsdirekt?r for kommersielle dekk hos Goodyear EMEA.
Resultatene av rullemotstandstesten ble delt inn i tre omr?der ? styre-, driv- og tilhengerdekk, og i alle disse testene var Goodyear FUELMAX og Marathon LHT II tydelig bedre enn konkurrentene. Resultatene av TÜV-testen viser at en ?rlig innsparing p? 10 000 NOK per kj?ret?y kan oppn?s ved ? bruke en kombinasjon av Goodyear FUELMAX S og D og Marathon LHT II, sammenlignet med den beste av konkurrentene. Innsparingene for Goodyears mest drivstoffeffektive lastebildekkserie sammenlignet med gjennomsnittet av konkurrentene som ble testet av TÜV SÜD, beregnes til hele ? 1950 per kj?ret?y. Disse tallene viser de store mulighetene for innsparinger som en fl?te kan oppn? ved ? bruke Goodyear FUELMAX-serien i kombinasjon Marathon LHT II. Beregningene er basert p? en alminnelig femakslet, 40-tonns trekkvogn med tilhenger, en ?rlig kj?relengde p? 150 000 km, et drivstofforbruk p? 3,4 liter per mil og en drivstoffpris p? 10,90 NOK per liter.
[1] Rullemotstandstest (ISO28580), utf?rt av TÜV SÜD Automotive i februar 2014 (TESTRAPPORT NR. 76252746).

[2] Drivstoffbesparingen er beregnet av Goodyear GIC*L p? grunnlag av en alminnelig femakslet, 40-tonns trekkvogn med tilhenger med dekkdimensjonene 315/70R22.5? p? styre- og drivdekk og 385/55R22.5? p? tilhengerdekk, antatt et gjennomsnittlig drivstofforbruk p? 3,4 liter per mil, kj?relengde p? 150 000km per ?r og gjennomsnittlig drivstoffpris p? ? 1,30 per liter. De faktiske resultatene kan variere p? grunnlag av, men ikke begrenset til, vei- og f?reforhold, kj?restil, slitasjeforhold, dekkdimensjon, lufttrykk og vedlikehold av kj?ret?yet.
(1 euro: 8,38 NOK 1/7 2014)

Om Goodyear
Goodyear er én av verdens ledende dekkprodusenter. De har cirka 69 000 ansatte og produserer sine produkter p? 51 anlegg i 22 land over hele verden. De to fornyelsessentrene i Akron i Ohio, USA og Colmar-Berg i Luxembourg arbeider for ? utvikle avanserte produkter og tjenester som setter standarden for bransjen b?de innen teknologi og kj?reegenskaper.
Goodyear Dunlop Europes utvalg av dekk for kommersielle kj?ret?yer og busser omfatter mer enn 400 ulike dekktyper i mer enn 55 dimensjoner. Mange av verdens ledende produsenter av kommersielle kj?ret?yer monterer dekk fra Goodyear standard, inkludert DAF, Iveco, MAN, Mercedes-Benz, Renault Trucks, Scania og Volvo. Goodyear leverer ogs? dekk til alle de st?rste tilhengerprodusentene. Med Fleet First, som omfatter servicenettverket TruckForce, ServiceLine held?gns veiassistanse, FleetOnlineSolutions administrasjonssystem p? Internett og Goodyear Retread Technologies leverer Goodyear det st?rste utvalget av tjenester i bransjen.
Du finner mer informasjon om Goodyear og Goodyears produkter p? www.goodyear.com.

Authors

Related posts

Top